Cada període de la nostra història, i de cultural també, ens marquen un seguit de fets que ens fa englobar un període de temps amb unes característiques que podríem anomenar comunes i globals.
El Barroc musical és un període ben curiós, on la música instrumental comença a agafar unes dimensions importants, amb compositors que també eren excel·lents instrumentistes i a vegades grans virtuosos. Una música que es desenvolupa en diferents espais europeus amb uns llenguatges propis de cada indret però que se’ns està descobrint amb un eix comú: una imaginació impressionant per explicar coses.
I aquest fet ens porta a descobrir tot de partitures de sonoritats úniques i realment molt sorprenents, que podríem dir fins i tot inesperades. El programa que us presentem està basat en una recerca sobre aquestes músiques. Partitures que ens parlen de la preparació i vivència d’una batalla amb cavalls, espases, plors, canons en la Battaglia de H. I. Biber; la Llegenda d’Ariadna, filla de Minos, rei de Creta, que cau perdudament enamorada del príncep Teseu d’Atenes, explicada amb els sons dels instruments de corda per P. Locatelli; la il·limitada imaginació de Telemann per explicar musicalment i de manera “Burlesque” el caràcter dels personatges de la Comedia dell’arte; o la recerca sonora del Capriccio Stravagante del violinista italià C. Farina intentant imitar el so característic d’alguns animals.
I per acabar una autèntica meravella: extractes d’una partitura escrita per entretenir les nits d’insomni del comte Kaiserling: les Variacions Goldberg, de J. S. Bach.
Un petit viatge que ens mostra la capacitat imaginativa d’aquest període