Normalment les persones acostumem una idea de períodes de la història que podríem dir com a pre-concebuts. Unes idees que ens venen donades per les informacions que n’hem anat rebent, moltes vegades d’una manera bastant parcial. I en el cas d’un període musical com el barroc i una figura com Antonio Vivaldi aquest fet és bastant evident. De Vivaldi en tenim clara la seva vinculació a Venècia a través de l’ospedalle della Pietà, els seus concerts per a violí i les seves meravelloses Quatre Estacions que ens apropen als sons de la naturalesa. Però el que no tenim tant clar és que no sempre va passar les proves que li feien com a treballador de La Pietà, que va morir en la pobresa més absoluta a la ciutat de Viena, la seva important producció en l’òpera o el drama, dolor i ira expressades en part de la seva música.
En aquest programa intentarem aproximar-nos a aquesta figura emocionalment més intensa d’A.Vivaldi. I ho farem amb fragments de dues de les seves òperes, Farnace i La Fida Ninfa, de la mà de la veu d’una soprano única, Aurora Peña, i la direcció de Jordi Domènech. Programa
Farnace : Sinfonia / Gelido in oqni vera – A.Vivaldi La Fida Ninfa : Sinfonia / Alma Opressa – A.Vivaldi Sinfonia RV 169 Al Santo Sepolcro – A.Vivaldi In furore iustissimae irae – A.Vivaldi La Follia – M. Wiancko
Un barroc sorprenent i que ens apropa a la seva energia vital