Un dels grans atractius de la Venècia del XVIII era poder assistir algun dels concerts quees feien en els Ospedale. Una meravella musical que captava visites de tot Europa i que, tal com ha quedat escrit en nombroses cròniques, deixava extasiat a tota persona que escoltava.
Noies tocant i cantant rere reixes, dirigides i educades en la música pels millors noms del moment. Grans instrumentistes i compositors ocuparen els càrrecs de mestres i directors musicals dels Ospedale, treballant amb unes noies que la majoria eren orfes: le figlie di choro. I en un dels principals Ospedale hi treballà Antonio Vivaldi. Però, si anem una mica més enllà, podem arribar a ser conscients que una gran part de la producció musical de Vivaldi la va escriure per a aquestes noies, tal com ha quedat en les anotacions del propi Vivaldi en les seves partitures tot indicant qui cantava o tocava. Potser el més curiós en el moment de gratar el tema és descobrir que grans obres corals que ens han arribat per a cor mixt en realitat van ser escrites per a les veus d’aquestes noies. Us proposem un viatge per apropar-nos a la seva sonoritat original, tot un apropament a la realitat. Per Adriana, Maddalena, Anna Maria, Angeleta, Bernardina, Dianora, Fortunata, Santina, Pellegrina, Lucietta, Prudenza, Annetta, Chiaretta, Apollonia, Candida, Giovanna…
Programa
A.Vivaldi – Leatatus Sum RV 607 A.Vivaldi – Simfonia RV 134 en mi m A.Vivaldi – Credo RV 591 A.Vivaldi – L’Olimpiade, Sinfonia RV 725 A.Vivaldi – Glòria RV 589
Cor Infantil Amics de la Unió Orquestra de Cambra Terrassa 48 Jordi Casas i Bayer, direcció