La mort, l’amor, el pecat i el desig –única simbiosi possible entre l’elit senyorial establerta a les sumptuoses mansions de la Bonanova i la massa proletària humil de les barraques de Montjuïc– es barregen lúbrics a la ciutat per justificar l’activitat ulterior de l’infern. La mort, l’amor, el pecat i el desig propicien aquest ofici de tenebres de l’enamorat Orfeu que s’afanya per arrencar la vida a la mort, lluitant per ressuscitar amb ells una generació encara famolenca que oblida la postguerra a les Golondrines del port, mentre escolta de fons el gastat esbufec ronc d’un acordió tocant una rumba.
Mimesi significa imitació, i significa també simulacre: l’eterna contradicció que permet formular teatralment la conjectura sentimental precisa. Com un instrument més, en concordant harmonia, l’escena integra el paisatge neorealista a la melodia. Barcelona obra l’efecte del contrapunt de Bach transformant la substància propera i assequible qualsevol infern, per més procel·lós que sigui.
Familiar en el record, l’eternitat es va formant a partir dels impactes íntims que amaga la partitura de Gluck.
Fitxa artística
Èric Varas, director musical Jaume Villanueva, posada en escena Josep Miquel Mindàn, direcció musical Miquel Villalba, director del cor Orquestra de Cambra Terrassa 48 Quim Térmens, concertino Òpera Popular de Barcelona, companyia estable: Caitlin Redding, Orfeu Alba Martínez, Eurídice Aseel Massoud, Amor Cor i ballet de l’Òpera Popular de Barcelona
Programa
Orfeo ed Euridice, Christoph Willibald Gluck
Orquestra de Cambra Terrassa 48 Èric Varas, direcció Òpera Popular de Barcelona